Bikuben

Bikuben er gruppen for de yngste barna i barnehagen.

På Bikuben finner vi de yngste barna i barnehagen vår, de fra ca 1 til 3 - 3,5 år.  På avdelingen er trygghet svært viktig, og at barna skal få fine dager i barnehagen som legger til rette for en god utvikling for barnet.

Bikuben har utedager to til tre dager i uken, hvor de går en liten tur eller er ute på lekeplassen. De yngste barna sover gjerne en del etter lunsj, noe som gjør at en del av de får vært ute svært lite på ettermiddagene, iallefall vinterstid. Derfor prøver vi heller å gå ut litt på formiddagene.

En dag i uken har vi bibelstund. Her får barna høre ulike historier fra Bibelen. Blant annet om Jesus og alt det han har gjort for oss, de får også høre om Gud og hvor høyt han elsker oss. Vi bruker mye konkreter, bilder og dramatisering for å formidle bibelhistoriene.